Padi Sri Selangor : Hari Pertama Persidangan Kebangsaan SRI

Padi Sri Selangor : Hari Pertama Persidangan Kebangsaan SRI

Pagi-pagi lagi Pak Tam dan saya menaiki kereta untuk ke Hotel Palm Garden, IOI Resort, Putrajaya. Semasa kami tiba di Perdana Ballroom, peserta-peserta telah mula beratur untuk mendaftar.

Tidak lama kemudian, terdengar suara pengacara majlis menyeru agar peserta-peserta mengambil tempat. Video pengenalan SRI dimulakan. Tempat-tempat duduk mula diisi.  Saya ternampak jumlah meja dan kerusi telah ditambah daripada malam sebelumnya. Saya diberitahu terdapat pendaftaran terlewat dan peserta ‘walk-in’.

Sesi plenari dimulakan dengan Prof Norman Uphoff membentangkan kertasnya. Dibawah ini adalah beberapa gambar pada hari pertama.

Padi SRI Selangor : Hari Pertama Persidangan Kebangsaan SRI

Padi SRI Selangor : Sesi Planeri

Padi SRI Selangor : Peserta Persidangan Penuh Sepanjang Hari

Padi SRI Selangor : Peserta Persidangan Penuh Sepanjang Hari

Saat yang paling menggembirakan saya pada hari ini ialah melihat peserta-peserta terus bersama hingga ke akhir. Selalunya, bagi persidangan atau seminar sebegini, selepas minum petang jam 3.30 petang, ramai akan angkat kaki untuk balik. Tetapi kali ini berlainan. Waima, walau pun pengacara majlis mengumumkan tamatnya hari pertama, peserta seperti tidak mahu bangkit dari tempat duduk. Saya harap persidangan ini telah sedikit sebanyak dapat memenangi jiwa dan sanubari ramai orang terhadap SRI. Amin.

Padi SRI Selangor : Pak Tam Pengerusi Sesi Forum 2

Padi SRI Selangor : Pak Tam Pengerusi Sesi Forum 2

Padi SRI Selangor : Group Foto Selepas Sesi Terakhir

Padi SRI Selangor : Group Foto Selepas Sesi Terakhir

Leave a comment